مقالات

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی

لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. برای پیشبرد پروژه های راهسازی و معدنی نیاز به ماشین آلات راهسازی می باشد. این نوع ماشین آلات نقش مهمی در پیشرفت پروژه های راهسازی ایفا می کنند. از این ماشین آلات برای کارهای سخت و سنگین استفاده می شود. این امر موجب خرابی قسمت های مختلف ماشین آلات راهسازی می گردد.


انواع ماشین آلات راهسازی و کاربرد آنها


ماشین آلات مختلفی در راهسازی کاربرد دارند. از جمله آنها می توان به بولدوزر، گریدر، لیفتراک، جرثقیل، لودر، غلطک، دامپتراک، بیل مکانیکی و ... اشاره کرد. هر یک از این ماشین آلات از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. این بخش ها در اثر فشار و سختی عملیات راهسازی به مرور زمان دچار فرسایش می شوند. به همین علت نیاز به تعویض قطعات دارند. این مسئله، اهمیت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی را بیشتر نمایان می کند. لوازم یدکی باید کیفیت خوبی داشته باشند تا برای مدت طولانی بتوانند در برابر فشار سنگین عملیات راهسازی دوام بیاورند. انواع مختلفی از لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی وجود دارند که با توجه به نوع ماشین متفاوت می باشند.


- بولدوزرها : یکی از انواع ماشین آلات راهسازی هستند که به وسیله چرخ های زنجیری خود حرکت می کنند. بولدوزرها با کمک تیغه فولادی خود می توانند حجم زیادی از خاک، شن، ماسه، نخاله و ... را جابه جا نمایند. برخی از لوازم یدکی بولدوزر شامل بلبرینگ، فیلتر گیربکس، فیلتر هواکش، پمپ حرکت، پمپ هیدرولیک و ... می شوند.

بولدوزر


- گریدر : یکی از ماشین آلات پرکاربرد راهسازی است که برای پخش خاک، ایجاد شیب، برف روبی، ساخت شانه های راه و ... به کار می رود. این ماشین ها به دو دسته گریدرهای سبک و سنگین تقسیم بندی می شوند که نوع اول برای عملیات سبک و گروه دوم جهت عملیات سنگین راهسازی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله لوازم یدکی گریدرها می توان سیستم های حرکتی، چرخ ها، تیغه، شاسی و ... را نام برد.

گریدر


- لیفتراک : یکی از ماشین آلات پر کاربرد راهسازی است ک برای جابه جایی وسایل سنگین به کار می رود. این ماشین، دو شاخک در قسمت جلوی خود دارد که به کمک آنها، عملیات جابه جایی را انجام می دهد. از لوازم یدکی لیفتراک می توان رینگ پیستون، پمپ روغن، واشر، میل لنگ، یاتاقان، فیلتر هوا و ... را نام برد.

لیفتراک


- جرثقیل : وسیله ای است که از آن در ساختمان سازی و صنعت استفاده می کنند. انواع جرثقیل شامل جرثقیل های متحرک، ثابت، دروازه ای، سقفی، بازویی، آویز و ... می شوند. این ماشین ها برای انتقال تجهیزات و سازه های مختلف به کار می روند. از جمله لوازم یدکی جرثقیل می توان به شفت، لوازم موتور، گیربکس، روتور، پولی های چدنی و ... اشاره کرد.

جرثقیل


- لودر : یکی از ماشین آلات راهسازی و ساختمان سازی به شمار می رود و به دو صورت چرخ لاستیکی و زنجیری وجود دارد. این ماشین برای ایجاد خاکریزها، حفاری زیر زمین بناها، پر کردن خندق ها، بار کردن کامیون، حمل بتن به محل قالب ها و ... به کار می رود. لوازم یدکی لودر شامل فیلتر روغن، رادیاتور، چراغ خطر، جک باکت، چراغ راهنما، کاسه نمد، پلوس، کریر چراغ و ... می شوند.

لودر


- غلطک : ماشینی است که از آن برای تسطیح جاده ها و شهرسازی استفاده می شود. از لوازم یدکی غلطک می توان به فیلتر روغن، سیلندر کامل موتور، کابین غلطک، رینگ چرخ، چهار شاخ گاردان، چراغ جلو و ... اشاره کرد.

غلطک راهسازی


- دامپتراک : یک نوع کامیون است که برای جابه جایی و حمل و نقل مواد مختلف مانند شن، ماسه، سنگریزه و ... به کار می رود. انواع سایز بزرگ این ماشین آلات می توانند حجم زیادی از خاک را با سرعت بالایی جابه جا نمایند. دامپتراک هایی که ظرفیت بیشتری دارند، برای کار در معادن بزرگ مناسب تر هستند. بلبرینگ، دنده کریر، واشر، فیلتر گازوئیل، سوپاپ هوا، جک بالابر، گوشه، ناخن، بوش، شافت، چراغ راهنما، سوئیچ استارت و پلوس برخی از انواع لوازم یدکی دامپتراک هستند.

دامپتراک


- بیل مکانیکی : جزء ماشین آلات سنگینی هستند که در پروژه های عمرانی، راه سازی و مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع بیل مکانیکی برای حفاری کانال ها، گودبرداری، خاک برداری، حمل اجسام و مواد و ... کاربرد دارند.

بیل مکانیکی


لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی


ماشین آلات راهسازی از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که در کنار هم می توانند وظیفه خاصی را انجام دهند. در صورتی که اختلالی در هر یک از این قسمت ها ایجاد شود، عملکرد کلی ماشین را تحت تاثیر قرار می دهد. در مواقعی که هر یک از قطعات دچار خرابی یا فرسایش می شوند، باید به وسیله لوازم یدکی جایگزین شوند. نکته مهم در زمان خرید لوازم یدکی، توجه به کیفیت آن است. این تصمیم نقش مهمی در کاهش خرابی ها و هزینه ها دارد.


انواع قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی


1- قطعات موتوری :


از قطعات موتوری ماشین آلات راهسازی می توان میل لنگ، میل سوپاپ، شاتون، رینگ، یاتاقان، شاتون، پمپ های روغن، آب، باد، سه گوش، توربو شارژ، کمپرسور کولر، پروانه، ترموستات، سوزن انژکتور، بوش موتور، سرسیلندر، بلوک سیلندر و ... را نام برد.

قطعات موتوری


2- قطعات زیربندی :


عملکرد این قطعات یکسان است ولی از نظر ابعاد و شرکت تولید کننده با هم تفاوت دارند. قطعات زیربندی در دامپتراک و بکهولودر بسیار اهمیت دارند. یکی از قطعات مهم زیربندی، رولیک است. این قطعه موجب اتصال زنجیر به نیرو محرکه می شود. در این حالت زنجیر به صورت روان، کار می کند. یکی دیگر از قطعات زیربندی، زنجیر کامل بولدوزر می باشد که موجب حرکت ماشین به سمت جلو می شود.
یکی از بزرگترین بخش های زیربندی، تیغه است که وظیفه آن، شکافت و کنار زدن خاک می باشد. نقش این قسمت در گریدر، باز کردن مسیرهای برفی و یا خاک های سطحی است. از دیگر لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی می توان بوش و پین را نام برد. این قطعه باعث اتصال کفشک های زنجیر و بولدوزر به هم می شوند. دنده اسپراکت، دنده گردان، ضربه گیرها، انواع تیغه، ریپر، لینک زنجیر، فنر، شن گیر، یوک، گارد چرخ و ... هم جزء لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی به شمار می روند.

قطعات زیربندی ماشین آلات راهسازی


3- لوازم یدکی انتقال قدرت :


یکی دیگر از انواع لوازم یدکی در ماشین آلات راه سازی، قطعات انتقال قدرت می باشند. این قطعات شامل صفحه گرافیت و آهنی، کرانویل، دنده خورشیدی و سیاره ای، استارت، انواع دینام، پمپ سوخت، سوئیچ و قطع کن، انواع سنسور، جراغ های خطر، جلو، راهنما و ... می شوند.

لوازم یدکی انتقال قدرت در ماشین آلات راهسازی


4- قطعات هیدرولیکی :


پمپ های حرکت، مادر، فرمان، گردان، جک و لوازم آن، انواع اورینگ و کیت ها، انواع کاسه نمد، شیرهای سلکتور و کنترل جزء قطعات هیدرولیکی ماشین آلات راهسازی به شمار می روند.

قطعات هیدرولیکی


5- انواع چکش های هیدرولیکی :


چکش های هیدرولیکی از قطعاتی مانند بلوک، سیلندر، سر سیلندر، بوش ، پیستون، سندون، سیل کیت، تایراد، فیلترهای چکش، پین و نگهدارنده، انواع قلم با اندازه های مختلف تشکیل می شوند.

انواع چکش های هیدرولیکی


6- انواع فیلترجات :


در ساختار ماشین آلات راهسازی، انواع مختلفی از فیلترها وجود دارند. از جمله این فیلترها می توان به فیلترهای روغن، هوا، سوخت، آب، گیربکس، سرو، تانک هیدرولیک، کابین و ... اشاره کرد.

انواع فیلترجات ماشین آلات راهسازی


7- انواع لاستیک :


لاستیک ها، از دیگر لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی هستند که انواع مختلفی دارند. لاستیک های بلدوزر، بیل مکانیکی، لودر، گریدر، لیفتراک و دامپتراک با هم متفاوت می باشند.

انواع لاستیک ماشین آلات راهسازی


قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی


عوامل مختلفی بر قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی تاثیرگذار هستند که از آن جمله می توان به مدل و اندازه قطعات، برند، مدل ماشین آلات، نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و ... اشاره کرد.

قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی


سوالات متداول


1- لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی چه کاربردی دارند؟
اگر اختلالی در هر یک از قسمت های ماشین آلات راهسازی ایجاد شود، عملکرد کلی ماشین را تحت تاثیر قرار می دهد. در مواقعی که هر یک از قطعات دچار خرابی یا فرسایش می شوند، باید به وسیله لوازم یدکی جایگزین شوند.
2- دامپتراک چه نوع ماشینی است؟
یک نوع کامیون است که برای جابه جایی و حمل و نقل مواد مختلف مانند شن، ماسه، سنگریزه و ... به کار می رود. انواع سایز بزرگ این ماشین آلات می توانند حجم زیادی از خاک را با سرعت بالایی جابه جا نمایند. دامپتراک هایی که ظرفیت بیشتری دارند، برای کار در معادن بزرگ مناسب تر هستند.
3- قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی چقدر است؟
عوامل مختلفی بر قیمت لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی تاثیرگذار هستند که از آن جمله می توان به مدل و اندازه قطعات، برند، مدل ماشین آلات، نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و ... اشاره کرد.


چاپ   ایمیل

درباره ما

جنیون کامینز درراستای ارائه تخصصی قطعات راهسازی ومعدنی ازسال 1385باکادری مجرب ازمیان زبده ترین مکانیک ها قطعه فروش هادریان حوزه فعالیت دارد. این مجموعه بابهترین کیفیت وبهترین برندها بالاترین سطح کیفیت قطعات راهسازی به شمادستگاه داران. وشرکت های راهسازی به عنوان یکی ازبهترین واردکننده ها تهیه کننده قطعات. خدمات کوچکی رادرتوسعه وآبادانی کشورداشته.

آدرس

آدرس

 تهران - ۴۵متری زرند، سه راه آذری، مجتمع تجاری کاترپیلار

درباره ما

جنیون کامینز درراستای ارائه تخصصی قطعات راهسازی ومعدنی ازسال 1385باکادری مجرب ازمیان زبده ترین مکانیک ها قطعه فروش هادریان حوزه فعالیت دارد. این مجموعه بابهترین کیفیت وبهترین برندها بالاترین سطح کیفیت قطعات راهسازی به شمادستگاه داران. وشرکت های راهسازی به عنوان یکی ازبهترین واردکننده ها تهیه کننده قطعات. خدمات کوچکی رادرتوسعه وآبادانی کشورداشته.

تماس با ما

دسترسی آسان

آدرس

آدرس

 تهران - ۴۵متری زرند، سه راه آذری، مجتمع تجاری کاترپیلار